Renovering av balkonger i bostadsrättsföreningen

I många fall så är det en kostsam historia att renovera balkonger i bostadsrättsföreningen. Det gäller att man som förening kollar upp allt som har med detta att göra. Det kanske tar månader innan beslut kan fattas om detta och ett par månader innan själva renoveringen kan starta.

Det finns anledning att anlita experter när det kommer till detta. Och företaget Frakka har massor med års erfarenhet med renovering och byten av balkonger. Be att få offert på arbetet med just detta till er bostadsrättsförening och avgör om det är det bästa för er. Då kan ni lugnt luta er tillbaka och låta Frakka sköta om balkongrenoveringen hos er förening. Så klart så kommer detta att bli en kostnad för er och det gäller att ni räknar på hur mycket som ni som förening har råd att investera i detta.

Det kan kanske även vara en fördel att låna pengar till viss renovering. Om det sedan blir en justering för medlemmarnas avgifter återstår att se. Vissa bostadsrättsföreningar kanske har en så pass bra ekonomi att det inte behöver lånas allt för mycket för att genomföra denna typen av renovering. Oavsett så måste vissa saker genomföras förr eller senare. Vi hoppas att ni hittar bra lösningar för just er bostadsrättsförening.

Comments are disabled.