Företagande, Tips

Skaffa passande skyltar till er förening

Vare sig vi tänker på det eller inte så är skyltar en stor del av vårt samhälle och vårt liv, dessutom underlättar de i vårt vardagliga liv.

Har du en förening såsom bostadsförening eller en stor företagslokal bör du kanske fundera på om du vill underlätta livet för människor som dagligen befinner sig där. Har du besökare eller kunder som ofta går vilse i dina lokaler? Finns det förvirring kring parkeringen utanför dina lokaler? Ett första steg på vägen kan vara att börja med att sätta upp skyltar som beskriver de olika delarna av din verksamhet.

Regelverk och saker du bör tänka på

I dina egna lokaler kan du alltid sätta upp de skyltarna du önskar. Gällande parkeringar och allmänna ytor utanför din verksamhet finns det vissa regelverk du bör följa. Är du ute efter skyltar kan du klicka dig vidare här.

Skyltar underlättar för oss alla. Vare sig du ska beskriva vägen för någon, eller om du själv är den som behöver vägvisning. De hjälper oss att känna oss mindre stressade i vardagen. Underlätta för dina besökare och få dem att känna sig trygga i miljön de befinner sig i. Slipp sena ankomster, massvis med samtal och även klagomål på hur svårt det är att hitta. Sätt upp skyltar i din förening.

Comments are disabled.